Van ca 11:30 uur (USA) tot ca 11:30 uur (Nederland), in 6 stops naar huis toe.

26 september 2023 - Krimpen aan de Lek, Nederland

Hallo allemaal

We zijn de laatste dag in Amerika (van de 10 dagen) en de terugreis naar Nederland, rustg gestart met een ontbijt in het hotel, een douche om fris aan de reis te beginnen en daarna nog de laatste spullen in de koffers.

IMG_2465

Onze vlucht vertrekt 15:20 vanaf Dulles International Airport dus worden we zo rond 12 uur op het vliegveld verwacht. Het is vanaf het hotel zo'n 20 min rijden. We vertreken rond 11:15, we moeten nog de auto aftanken ($ 4,57 gaat er nog in) en de auto bij Alamo inleveren.

We leveren de auto in met 619 gereden miles (=996 km) en worden met een shuttlebus naar het vliegveld gebracht waar we de borden naar de incheckbalies volgen. Voor Lufthansa liggen deze helemaal aan het einde en zoals overal in Amerika is de incheck-hal ook hier enorm groot en maakt onze stappenteller overuren. Het is erg rustig en we zijn dan ook gelijk aan de beurt.

De douane en security is een verdieping lager en ook dat gaan verbazingwekkend vlot en we mogen zonder problemen het land weer verlaten.
We lopen door de gigantische vertrekhal en melden ons bij de Lufthansa Business lounge waar we rustig de resterende 1,5 uur volmaken met het nuttigen van een lunch en relaxen in een fauteuil.

20230925_125058

Tegen half 3 gaan we richting de gate en niet lang daarna mogen we boarden en hebben we op rij 4 nu wel stoelen naast elkaar en krijgen we een drankje aangeboden en exact om 15:20 worden we van de gate geduwd en taxiën we naar de startbaan voor onze 8 uur durende vlucht naar Frankfurt.

Onderweg worden we goed verzorgt en kijken we een film terwijl we het donker invliegen. Daarna doe ik (Bas) mn stoel plat voor een dutje en Helma zet nog een filmpje op.

IMG_2474IMG_2485

De vlucht gaat voorspoedig en ruim voor onze geplande aankomsttijd van 05:30 komen we aan op Frankfurt International Airport.
We zitten voorin het toestel en zijn er dus snel uit waarna we op de borden zien dat onze volgende vlucht naar Amsterdam van 8:10 vanaf gate A56 in terminal 1 zal vertrekken. We volgen dan ook de borden naar Gates A, gaan weer vlot door de douane en maken ook hier een flinke wandeling maar bij de gate aangekomen is het ook hier rustig/stil en nemen voor de 2 uur wachten plaats in de relax stoelen.
(Helaas gaat het mis voor de business lounge, we mogen er niet in aangezien we perongeluk met de boardingpas van de vlucht van Washington proberen binnen te komen ipv die van Amsterdam)

20230926_055634

Om 20 voor 8 begint het boarden en stappen we met de tientalle zakenmensen in een bus die ons na 10min rijden over het plaform afzet bij het toestel naar Amsterdam. Voordat alle passagiers goed en wel een plaatsje hebben gevonden hebben we een kleine vertraging van 20 min opgelopen.

DSC00217IMG_2491

Eenmaal op koershoogte krijgen we een ontbijtje geserveerd en voor we het doorhebben wordt de daling alweer ingezet en landen we op geplande tijd op Schiphol waar we nog een flink stuk moeten taxien voor we bij de gate aan het uiteinde van de pier worden geparkeerd.

IMG_2500

Na zoveel uur zitten is deze wandeling door een erg druk Schiphol ook wel weer lekker en aangezien we reeds in Frankfurt door de douane zijn gegaan en van Schengen land naar Schengen land vliegen kunnen we gelijk door naar de bagageband.
Hier is het een kwartiertje wachten op onze koffers waarop we naar de bus naar P3 parkeren gaan en we nog net mee kunnen.

20230926_102517

In een uurtje rijden we naar huis en kunnen we terugkijken op een geslaagde (korte) vankantie in het altijd mooie Amerika.
Na veel keer naar de westkust te zijn geweest met z'n veel drogere klimaat is deze groene oostkust ons ook goed bevallen. Er zijn hier minder Nationale Parken maar door het groene glooiende landschap rijden is ook erg mooi. Voor 2020 hadden we een reis vanuit het zuiden met oa New Orleans en Memphis etc al klaar maar toen kwam Conora. Misschien dat we die nog een keer kunnen doen maar ook de wat noordelijker staten blijken mooi te zijn. Genoeg om uit te zoeken en te zien voor de komende jaren.

We hopen dat jullie het leuk hebben gevonden ons te volgen. Het maken van de verslagen was voor ons ook weer erg leuk om te doen en danjullie reacties te lezen.
We willen jullie dan ook bedanken voor het meereizen en misschien tot een volgende keer!!!

Groetjes Bas en Helma

20230925_131531

1. Jeffrey:
    26 september 2023
    Welkom terug! Wat leest dit lekker weg. Fijn dat jullie genoten hebben en ben benieuwd naar mooie foto’s!

Kom lekker rustig bij en geniet na
  2. Chris en Marleen:
    welkom thuis!
  3. Mia:
    26 september 2023
    Welkom thuis, fijn dat de vlucht terug ook weer goed en snel verlopen is, de reis was kort maar wie weet wat de toekomst jullie in de USA nog gaat brengen, nu heerlijk een nieuwe reis voorbereiden, bedankt voor de verslagen met foto’s, groetjes van ons beide 🙋🙋‍♀️
  4. Ruud:
    27 september 2023
    zo Bas en nu weer aan het werk (je moeder verhuizen).
    je heb nu zeker geen last mee van je handen .
    ja, het was leuk om jullie te volgen op jullie trip
  5. Fam pattes:
    28 september 2023
    Welkom thuis en wat een luxe om zo te kunnen vliegen