Over de ruggegraad van Shenandoah

22 september 2023 - Waynesboro, Virginia, Verenigde Staten

We zijn vanochtend op ons gemak na het ontbijt en de Blazer vol te hebben gegooid, vertrokken naar het Shenandoah NP wat even buiten de plaats Front Royal ligt en waar de Skyline Drive begint.

Het Shenandoah National Park is gelegen in de staat Virginia, ongeveer 70 mile ten westen van Washington DC. Het park staat bekend om zijn mooie uitzichtpunten langs de 105 mile lange Skyline Drive die langs de "ruggegraad" van het park loopt.

Nadat we betaald hadden bij de ingang van het park zijn we de Skyline Drive op gereden. Na de eerste paar uitzichtpunten zijn we bij het Dickey Ridge Visitors Center gestopt. Het gebouw met het visitors center brengt je terug naar de 50er jaren van de vorige eeuw en Yogi bear kan zo om de hoek te voorschijn komen.

We hebben bij veel uitzichtpunten, met namen als Gooney Run Overlook - Gimlet Ridge Overlook etc) een korte stop gemaakt en bij Limberlost Parking hebben we de benen gestrekt en een round trail van ca 1,5 mile gelopen door een dicht stuk bos.

IMG_3424 DSC00173IMG_3427

Daar zagen we plots een vogel (soort valk/buizert) die en andere dode vogel probeerde weg te slepen toen hij ons zag. Blijkbaar kwamen we te dichtbij en liet hij de dode vogel voor wat het was en vloog hij weg.
We hebben verderop nog even stil staan wachten in de hoop dat hij terug kwam maar toen er andere wandelaars over het pad kwamen zijn we verder gegaan.
En er stak nog een vlieg van ca. 2 cm over, we hebben hem z'n gang maar laten gaan we denken dat hij had gedronken want hij lag eerst op z'n rug te zoemen voor hij weer wankel op z'n poten stond.

IMG_3417IMG_3437IMG_3440IMG_3448

Aan het einde van de mooie Skyline Drive zijn we afgeslagen naar ons hotel in Waynesboro. We wisten dat het een nieuw hotel was maar niet dat het pas vorige week is geopend. We slapen vannacht op heeeeeerlijke echte Amerikaanse bedden (zoals je ze wel in films ziet)

Zaterdag wordt er slecht weer voorspeld aan de oostkust door een tropical Storm en daar krijgen wij ook mee te maken. Alle Weerstations geven een dag met veel regen en wind, aan de kust een harde storm met kans op stroomuitval en overstroming.
Wij zitten nog wel verder landinwaards maar rijden zaterdag richting het oosten. Als er erg veel regen voorspeld wordt voor het gebied waar wij door moeten passen we mogelijk het programma wat aan. We houden jullie morgen op de hoogte.

Storm

Morgen is een deels bewolkte maar droge dag. We gaan dan een stukje over de Blue Ridge Parkway en bezoeken Natural Bridge SP en de plaats Lexington.