Over de ruggegraad van Shenandoah

22 september 2023 - Waynesboro, Virginia, Verenigde Staten

We zijn vanochtend op ons gemak na het ontbijt en de Blazer vol te hebben gegooid, vertrokken naar het Shenandoah NP wat even buiten de plaats Front Royal ligt en waar de Skyline Drive begint.

IMG_2390

Het Shenandoah National Park is gelegen in de staat Virginia, ongeveer 70 mile ten westen van Washington DC. Het park staat bekend om zijn mooie uitzichtpunten langs de 105 mile lange Skyline Drive die langs de "ruggegraad" van het park loopt.

Nadat we betaald hadden bij de ingang van het park zijn we de Skyline Drive op gereden. Na de eerste paar uitzichtpunten zijn we bij het Dickey Ridge Visitors Center gestopt. Het gebouw met het visitors center brengt je terug naar de 50er jaren van de vorige eeuw en Yogi bear kan zo om de hoek te voorschijn komen.

IMG_3396IMG_3391

We hebben bij veel uitzichtpunten, met namen als Gooney Run Overlook - Gimlet Ridge Overlook etc) een korte stop gemaakt en bij Limberlost Parking hebben we de benen gestrekt en een round trail van ca 1,5 mile gelopen door een dicht stuk bos.

IMG_3424 DSC00173IMG_3427

Daar zagen we plots een vogel (soort valk/buizert) die en andere dode vogel probeerde weg te slepen toen hij ons zag. Blijkbaar kwamen we te dichtbij en liet hij de dode vogel voor wat het was en vloog hij weg.
We hebben verderop nog even stil staan wachten in de hoop dat hij terug kwam maar toen er andere wandelaars over het pad kwamen zijn we verder gegaan.
En er stak nog een vlieg van ca. 2 cm over, we hebben hem z'n gang maar laten gaan we denken dat hij had gedronken want hij lag eerst op z'n rug te zoemen voor hij weer wankel op z'n poten stond.

IMG_3417IMG_3437IMG_3440IMG_3448

Aan het einde van de mooie Skyline Drive zijn we afgeslagen naar ons hotel in Waynesboro. We wisten dat het een nieuw hotel was maar niet dat het pas vorige week is geopend. We slapen vannacht op heeeeeerlijke echte Amerikaanse bedden (zoals je ze wel in films ziet)

IMG_2394

Zaterdag wordt er slecht weer voorspeld aan de oostkust door een tropical Storm en daar krijgen wij ook mee te maken. Alle Weerstations geven een dag met veel regen en wind, aan de kust een harde storm met kans op stroomuitval en overstroming.
Wij zitten nog wel verder landinwaards maar rijden zaterdag richting het oosten. Als er erg veel regen voorspeld wordt voor het gebied waar wij door moeten passen we mogelijk het programma wat aan. We houden jullie morgen op de hoogte.

Storm

Morgen is een deels bewolkte maar droge dag. We gaan dan een stukje over de Blue Ridge Parkway en bezoeken Natural Bridge SP en de plaats Lexington.

Tot morgen!

1. Chris en Marleen:
    22 september 2023
    Hoi hoi, het is hier wel lekker groen vergeleken met de andere keren dat jullie in Amerika waren. Hopen dat het zaterdag minder slecht weer wordt dan verwacht maar wees voorzichtig!
    groetjes van ons
  2. Mia:
    22 september 2023
    Hopelijk valt de storm en regen mee en kunnen jullie genieten van de volgende dagen 🙋🙋‍♀️👍
  3. Berry en Ad:
    22 september 2023
    Avontuurlijk allemaal...ook wat jullie morgen te wachten staat. Be carefull!
  4. Fam pattes:
    28 september 2023